Nowy Jork na talerzu





Na początku trafiłam na blog Smitten Kitchen (zobaczcie Tu), w którym zakochałam się od razu! Autorka na swojej stronie prezentuję styl konkretny i bezpośredni. Nie jest to jeden z tych kulinarnych blogów, gdzie znajdziecie bajeranckie garnki, czy robota KitchenAid. Można odnieść wrażenie, że Deb Perelman swoje fantastyczne dania potrafi zrobić w jednym garnku i podać na dwóch talerzach. Jej minimalizm wynika zapewne z faktu życia na Manhattanie, gdzie kuchni prawię się nie użytkuję. Mieszkańcy miasta wolą stołować się w restauracjach. Dobra przyjaciółka pisarki stwierdziła, że: „piekarnik to taka półka na swetry”. W tak niecodziennych okolicznościach autorka zaprasza nas do swojej maleńkiej kuchni (4m2), gdzie w prosty sposób powstają niesamowicie smaczne dania.






Książka w języku angielskim ukazała się w 2013 roku, polskie wydanie 3 lata później. Kilka dni temu dostałam ją w swoje ręcę i zaczęłam kuchenne rewolucje :D Przed każdym przepisem Deb Perelman dokładnie opisuję potrawy. W ten sposób nawet zupełnego laika w kuchni wprowadza w przekonanie, że gotowanie to „bułka z masłem”. Wszytkie miary mamy podane w gramach, ale także szklankach i łyżkach (co bardzo lubię bo sama w ten sposób gotuję).  Książka podzielona jest na rozdziały, które zaczynają Śniadania, a kończą Przekąski i napoje na przyjęcia.


Miniaturowa kuchnia autorki, w której powstają jej wspaniałe dania. Mała kuchnia jest mi akurat rzeczą dobrze znaną! :)


Sposób wydania książki jest niezwykle atrakcyjny wizualnie. Kredowy papier, czcionka Minion zaprojektowana do sytemów Mac przez Roberta Slimbacha urzeka swoją prostotą. Twarda oprawa zabezpiecza i nadaję szyku, a łączenie stron przez zszywanie pozwala na korzystanie z otwartej książki w czasie gotowania, która się nie zamyka!



Nowojorska zapiekanka śniadaniowa 


Smażony halibut z salsą gazpacho i sosem pomidorowym 


Ciasto kukurydziane z borówkami


Pierwszym przepisem, który mnie zauroczył była nowojorska zapiekanka śniadaniowa. Od kiedy mieszkamy w Anglii, bardzo lubię połączenie wszelakich bagietek, śmietanknowego sera, jajek i wędzonego łososia. Zapiekanka wyszła lekka, chrupiąca – jednym słowem doskonała! Myślę, że teraz będzię naszym częstym śniadaniowym gościem :) in szaa Allah.

Moja wersja nowojorskiej zapiekanki śniadaniowej z przepisu Deb Perelman 

Bismillah! :)

Jak nigdy nie byłam fanką książek kucharskich, tak tę pozycję polecam każdemu. Nawet jeśli nie lubi gotować ;)  


Kilka zmian w mojej kuchni po malowaniu :)


Nasza zima w "Nowym Jorku" ;)


Gadżet z Nowego Jorku, kubek z ceramiki bolesławieckiej i keralska czarna herbata. Prawdziwa wielokulturowość! :D 


Po śniadaniu w Nowym Jorku przywitała nas na spacerze wiosna...:)




Komentarze

  1. Mialam w reku angielska wersje tej ksiazki. Trzeba przyznac, ze ciekawie kobita gotuje. Jednak zdecydowanie wole kuchnie bliskowschodnia :P A tyz czemu polska wersje kupilas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nowy Jork to prawdziwy tygiel wielokulturowy, więc jak najbardziej w ksiażce znajdziesz elementy kuchni bliskowschodniej😋 Czemu kupiłam polska wersję ksiażki? Ponieważ uwielbiam czytać w języku polskim! 😊

      Usuń
  2. Jak ty to robisz ze zawsze znajdziesz cos ciekawego?

    OdpowiedzUsuń
  3. Salam aleykum bardzo dobrze napisana recenzja. Nie lubie gotowac, wiec to ksiazka dla mnie lol. Sliczny kubek MashAllah :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wa aleikum salam wa rahmatullahi wa barakatuh. Baraka Allahu feeki za miły komentarz 💜 Jest to bardzo oryginalna ksiażka kucharka, która nadaję się dla osób nielubiacych gotować 😂 Kubek 'klasyka' ceramiki z Bolesławca 😉

      Usuń
  4. Salam Siostro! Kolejny super wpis na blogu 😊 Zawsze jak zagladam to znajduje cos ciekawago Hamdullah. Niech Ci Allah wynagrodzi prace ktora wkladasz w ten blog. Amin 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wa aleikum salam wa rahmatullahi wa barakatuh. Ameen do du'a i baraka Allahu feeki za miłe słowa 💚 Alhamdulillah, że znajdujesz interesujace dla siebie rzeczy na blogu 😊 Jednym słowem mam motywację do dalszego pisania in szaa Allah 🌹

      Usuń
  5. Gdzie w Uk moge kupic polskie wydanie tej ksiazki? Bardzo mi sie podoba twoja kuchnia i arabskie serwetki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Ksiażkę kupiłam na Amazonie 😊 Kuchnia mała, ale pomysłów na gotowanie nie brakuję! Serwetki to w sumie ceratki, zakupiłam w desi (pakistańskim) sklepie. Takie a'la arabskie 😜

      Usuń
  6. Sprawdze amazon.W Egipcie bardzo popularne i podobne do tych co ty masz ;-) Tez mam mala kuchnie ale marzy mi sie duza. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie ceratki sa bardzo wygodne w użyciu jak się ma małe dzieci 😉 Mnie sie marzy jankeska duża kuchnia z małym kredensem na środku...🙈 Marzenia zawsze warto mieć! Hehehe 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak wiosennie z tymi motylami na scianie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka mała aranżacja na pochmurne szarobure dni 😊

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty