Tęsknota...


Zakopane w oceanie dziecięcych wakacyjnych wspomnień....(alhamdulillah)


Pocztówka z Zakopanego, którą ostatnio dostałam od mojej mamy sprawiła, że jeszcze silniej odczułam w sercu tęsknotę za domem....Dopiero teraz zrozumiałam słowa Adama Mickiewicza z „Sonetów Krymskich”:  „Litwo! piały mi wdzięcznie twe szumiące lasy (...) Niż słowiki Bajdaru, Salhiru dziewice, I weselsze deptałem twoje trzęsawie Niż rubinowe morwy, złote ananasy (...)”. Życie na emigracji często budzi dziecięce wspomnienia, niczym nieukojony smutek za rodzina, a szczególności matka...Przez całe moje życie była ona najważniejszą w nim osobą, dzięki niej poznałąm piękno przyrody, długie rozmowy, bezgraniczne poświęcenie jakie tylko matka może okazać dziecku...(alhamdulillah) Te wszystkie uczcia poznałam dopiero, gdy sama zostałam matką...Mimo, że dzisiejsze social media oferują doskonały kontakt z bliskimi za pomocą choćby skype to nigdy nie zastąpi on prawdziwej rozmowy na żywo przy parującym kubku czarnej herbaty...Istnieją takie słowa, gesty, których nie da się przekazać za pomocą internetowych złączy...
Zmieniając kraje, języki, otoczenie, ludzi już zawsze będziemy za kimś i za czymś tęsknić...Zwyczajna szarlotka nabiera szczególnego znaczenia, gdy przypomina nam „zapach dzieciństwa, młodości”. Nie mogę pozbyć się natrętnej myśli, że moje córki bardzo dużo tracą nie mając częstego kontaktu z Babcią...Nie da sie tych relacji niczym zastąpic...Jednak akceptuję moję qadr – jestem wdzięczna za to gdzie Allah umieścił życie mojej rodziny – alhamdulillah!

Nasza kochana Babcia! 


W tzw. gorsze dni staram się za radą Dr. A’id al – Qurani zawartą w książce „You Can Be The Happiest Woman in the World. A Treasure Chest of Reminders” odwrócić się od moich trosk i problemów, zapełniać wolny czas na recytacji Qur’anu lub zabawie z córkami. Kiedy moja głowa jest „zajęta” w sercu jest mniej niepewności i leków (in szaa Allah). W Qur’ anie czytamy: „(...) Allah nie uczynił dwóch serc we wnętrzu człowieka (...) Q: [33:4].  

W chwilach smutku, tęsknoty, problemów warto przypomnieć sobie, że w przeszłości Allah (Subhana wa ta’ala) dawał nam już trudniejsze testy, z którymi udało nam się uporać (alhamdulillah). Dodatkowo nie nakłada On na duszę więcej niż to, co może ona znieść. Cieszmy się więc z tych cennych chwil jakie są nam dane z naszymi bliskimi, bo wsród nas są osoby, które już nigdy nię będa mogły z nimi porozmawiać.....

Komentarze

Popularne posty