Śniadanie niczym podróż do Rzymu - Frittata z pomidorami :)

Dzisiejszego poranka moje wspomnienia zawędrowały do wakacyjnego Rzymu. Zapach świeżej bazylii przypomniał mi spacery malowniczymi uliczkami oraz śniadanie w uroczej malutkiej restauracji. To właśnie tam po raz pierwszy miałam okazje zjeść włoską wersję omletu – Frittatę – zakochałam się od razu! Postanowiłam zaserwować ten przysmak na dzisiejsze rodzinne śniadanie, a z wami podzielić się przepisem :) 

Składniki: 

- 3 średniej wielkości pomidory
- 5 jajek 
- listki bazyli 
- ser parmezan 
- łyżka oliwy z oliwek 
- sól 
- pieprz 
Zapach świeżej bazylii już zawsze bedzie mi przypominał Rzym ;) 

Przygotowanie: 

Myjemy i oszuszamy pomidory. Kroimy w kostkę – jeśli nie lubimy można usunąć miąsz z pestkami. Na patelni rozgrzewamy oliwe i smażymy pomidory (kilka minut). Jajka mieszamy z 4 łyżkami wody – do smaku doprawiamy solą i pieprzem :) Wlewamy je na patelnię. Przykrywamy i smażymy 15 minut. Po zrobieniu dekorujemy bazylią i pokrojonym w paski parmezanem :) Frittata gotowa! – Bismillah!  


Frittata :) 

Komentarze

Popularne posty