Apple crumble z libańska nutką :)

Zaproszenie arabsko – angielskich gości na popołudniową niedziele skłoniło mnie do poszukiwania niebanalnego deseru. Pierwszą moją myślą, było apple crumble – czyli jabłka z kruszonka. Znane i lubiane w Anglii niczym nasza szarlotka :)  Potrzebowałam jednak czegoś do „ożywienia” przysmaku w stylu arabskim. Tym czymś okazał sie karmel. Niezastąpiony w kuchni arabskiej – szczegolnie w Libanie :) Ten kandyzowany cukier popularny jest nie tylko w wyrobie słodkości, ale także w salonach piękności. Choć tylko raz dałam się nawmówic na depilacje karmelem o temperaturze 70C, to jednak nie można zaprzeczyć jej ogromnej skuteczności. Dodatkowo tego typu salony piękności dla kobiet mają niezwykły klimat. W powietrzu unoszą sie niezliczone zapachy przypominające baśnie z tysiąca i jednej nocy :) Atmosfere takich miejsc oddaje doskonale jeden z moim ulubionych fimów – „Caramel” w reżyserii Nadine Labaki.  Wracając do deseru z cała przyjemnościa dziele się nim z wami!

Składniki:

- 1kg jabłek
- 6 łyżek brązowego cukru
- łyżeczka cynamonu
- 175g mąki pszenej

- 100g  masła 

Składniki na karmel:

- 250g cukru
- 150 ml wody 

Mierzymy temperaturę karmelu :)


Przygotowanie: 

Obieramy jabłka krojąc je w półksieżyce. Obsypujemy cynamonem i odstawiamy do „przegryzienia”. Przygotowujemy kruszonkę przesiewając mąkę i zagniatająć ją z masłem i cukrem. Po zrobieniu odstawiamy kruszonkę w chłodne miejsce. Kolejnym krokiem jest zrobienie karmelu. Dodajemy wodę do cukru i nie mieszając gotujemy na wolnym ogniu sprawdzając temperaturę. Nie może być wyższa niż 130C – w tym celu możemy użyć cukierniczego termometru lub laserowego dziecięcego :) U mnie zawsze mierzę temperaturę właśnie takim należącym do moich córek. Rozgrzewamy nasz piekarnik do temperatury 180C. Międzyczasie podsmażamy jabłka na patelni kilka minut. Po zrobieniu karmelu zalewamy nim jabłka na patelni trzymając w takim stanie 3-4 minuty. Przekładamy całą zawartośc do wysmarowanej masłem foremki. Na wierzchu układamy kruszonkę. Pieczemy przez 40 minut. Nasz deser gotowy - podajemy go na ciepło, by w całym domu pachniało jabłkami! Jak dla mnie najlepiej smakuje z lodami waniliowymy, ale tradycyjnie jedzony jest ze śmietaną lub custardem. Bismillah! Smacznego!

Apple crumble gotowe! :)


Najbardziej jednak lubię chwilę tylko dla siebie, gdy mogę posłuchać wykładów Sheika Mufti Ismaila Musy Menk’a, jedząc tak pyszny deser, popijając herbatę z miętą :) Rozkoszująć się typowo angielskim widokiem z mojej sypialni  - alhamdulillah i in szaa Allah 
Widok z okna, który mnie bardzo uspokaja - alhamdulillah


Komentarze

Popularne posty