Pakistani Chai پاکستانی چی








W ramadanie jedną z moich ulubionych herbat jest Pakistani Chai, którą nauczyła mnie robić kilka lat temu moja sąsiadka. Jest to najbardziej popularna herbata w Pakistanie i najczęściej serwowana w ciągu dnia. Można ją przygotowywać na dwa sposoby: tylko z mleka lub z dodatkiem wody. Mleko powinno być tłuste, ale jeśli mamy akurat w lodówce półtłuste to również możemy z powodzeniem go użyć do przygotowania tego aromatycznego napoju. 








Mój ukochany zielony kardamon :)




Składniki

- 2 torebki czarnej herbaty (u mnie PG Tips)

- 650 ml mleka 

- 3 łyżeczki cukru

- 5-7 zielonych owoców kardamonu 






Herbatę od lat gotuję w garnuszku na mleko, a najlepszy jaki mam jest pakistańskiej firmy Ashley Cook :)













Przygotowanie


Do rondelka wlewamy 650 ml mleka i doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy torebki herbaty, cukier i kardamon. Gotujemy na małym ogniu przez 15 minut, aż mleko nabierze koloru i aromatu herbaty. Im dłużej herbata się gotuję, tym więcej będzie miała smaku. Przed nalaniem do czajniczka należy przelać herbatę przez drobne sitko, aby pozbyć się kardamonu i drobnych mlecznych kożuchów. Serwujemy od razu po zrobieniu. Voilá! Bismillah! :) 
















Komentarze

  1. Czy można zrobić tę herbatę bez cukru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ale to już nie będzie ten smak 😊☕️🇵🇰✨🌙✨🌙🕌

      Usuń
  2. Fajny i prosty przepis więc wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię! 😋🌙✨🌙✨🕌🙏

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Hahaha! Mnie się jakoś nie może znudzić 😉☕️🇵🇰✨🌙✨🌙🕌

      Usuń
  5. Mozna uzyc mleka roslinnego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ale to już zdecydowanie nie będzie Pakistani chai 😉☕️🇵🇰

      Usuń
  6. Ulubiona herbata mojej tesciowej :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba większości Pakistańczyków 🤔😉☕️🇵🇰

      Usuń
  7. Widze, ze ci zostala milosc do roznych egzotycznych herbat

    OdpowiedzUsuń
  8. അതിന്റെ പാക്കിസ്ഥാനി ചായ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. അതെ, ഇത് പാകിസ്ഥാൻ ചായയാണ് 😊☕️🇵🇰

      Usuń
  9. I love this tea! 😍

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie za ciezka, moj maz pije codziennie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. De gustibus non est disputandum 😜😘☕️🇵🇰

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty