Mango Float





Pierwszy raz o tym filipińskim deserze przeczytałam na blogu Małego Białego Tajfuna (Tu) i od razu się w nim zakochałam! W naszym domu wszyscy uwielbiamy mango w każdej postaci. Bardzo prosty w wykonaniu deser jest też idealnym uzupełnieniem iftarowego menu. Mango float to prosta do przygotowania mieszanina ciastek (krakersów), jogurtu albo śmietany i dojrzałego mango. W mojej wersji obniżyłam kaloryczność i sprawiłam, że deser jest lżejszy dzięki zamiania śmietany na gęsty turecki jogurt. Jak mleko skondensowne to tylko arabskie firmy Nestle z gwaracją, że słodszego nie znajdziecie. Można  zastąpić mleko skondensowane cukrem brzozowym, ale to już nie będzie TO! Bardzo smacznie się sprawdziły również indyjskie herbatniki. 








Mango float przed włożeniem do lodówki :)


Korean Heart Fingers Figure Love :) 




Składniki

- 1 łyżka mleka skondensowanego (jeśli lubimy wersję bardzo słodką to dwie)
- 1,5 szklanki jogurtu kremowego (dodałam jogurt turecki)
- 5-6 niesłodkich krakersów
- 4-5 indyjskie herbatniki 
- 2 dojrzałe mango (mogą być też mrożone albo z puszki)
- 3 krople aromatu waniliowego 







Przygotowanie 


Na początek miksujemy mleko skondensowane z jogurtem. Dodajemy kilka kropel aromatu waniliowego. Obieramy mango ze skórki i kroimy w miarę cieniutkie plasterki. Układanie naszych warstw zaczynamy od położenia krakersów i herbatników. Przekładamy je masą jogurtową, a na wierzch dajemy mango. Ilość warstw będzie zależeć od wielkości pojemnika, w którym przygotowujemy nasz Mango float. Mnie wyszły dwie warstwy, ponieważ wszyscy w domu uwielbiają dużą ilość jogurtowego słodkiego kremu. Wkładamy nasz Mango float na kilka godzin do lodówki. Dla zupełnego zasłodzenia możemy go podawać z gałką lodów waniliowych. Smacznego! Bismillah! :) 







W azjatyckim sklepie kupiłam bardzo ciekawy tajlandzki żel do mycia ciała, który w składzie ma pomidora! :D

Komentarze

  1. Jak dostanę gdzieś mango to zrobię dziś dzieciakom na podowieczorek 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Masha’Allah ciekawe czy by smakowalo mojej pakistanskiej rodzince 🧐 Trzeba wyprobowac 😋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie trzeba się przekonać! 😋🥭🥭🥭

      Usuń
    2. Mam sporo mango to dzis zrobie dla tesciow do Iftaru insha’Allah 😘

      Usuń
  3. Wyglada swietnie i tak pewnie smakuje 🤩

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdzie kupilas bombke w ksztalcie granatu? Przesliczna 😍

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze gdyby pogoda lepsza byla to juz wogole super jak wakacje z takim deserem 🥰☀️🌴🍹

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. In szaa Allah jutro ma być ciepło i słonecznie ☀️😎🥭🥭🥭

      Usuń
  6. Czy można dodać jogurtu greckiego zamiast tureckiego? Ten pierwszy jest łatwiej dostępny w Polsce 😃

    OdpowiedzUsuń
  7. A jak bym chciala zrobic ze smietana, to ktora bedzie lepsza 30% czy 36% ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obydwie się nadają, ale śmietana 36% będzie bardziej kaloryczna 😜

      Usuń
  8. Na ciastka i krakersy bym jeszcze nutelle dala 😂

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty