Niebieska Karuzela






Jeden ze zwyczajnych poranków, jesteśmy na placu zabaw w parku. Dzieci bardzo lubią bawić się na szybko kręcącej się karuzeli. Słychać radosne śmiechy. Prezes podbiega do karuzeli, raz, drugi, dziesiąty... Nie patrzy na dzieci, przebiega szybko obok nich. Na swój sposób jest jednak zadowolony z ich obecności. Mimo zaproszeń do wspólnej zabawy synek biegnie dalej, by po chwili wrócić... Dzieci tracą zainteresowanie i przestają go zauważać. On nie ma śmiałości na nie patrzeć. 

Chwile na placu zabaw to nasza codzienność, trójwymiarowa metafora naszego życia...
Przed nami pierwsza próba oficjalnego diagnozowania autyzmu. W Anglii nie wyróżnia się już Zespołu Aspergera. Mam przeczucie, że o tym miejscu będzie mowa na spektrum (in szaa Allah). 
Siedzę na werandzie naszego domu i trzymam w ręku list z terminem na wizytę w sprawie diagnozy autyzmu. W głowie mam milion myśli... Z diagnozą czy bez nasze życie wciąż będzie takie samo... Jestem pełna wiary, że razem przejdziemy wszystko. 

W mojej pamięci wracają obrazy jak dwuletni Prezes nie zawsze wołany przez siostry reagował na własne imię, myślałam, że być może za mało zwracamy się do niego po imieniu. Mała S powiedziała mi wtedy: "Mamo, może Prezes nie wie, że jest Prezesem". 

Komentarze

  1. Mocno trzymam za wszystkich rodzicow dzieci ze spektrum,zycze Wam dużo wytrwałości ,jestem wujkiem wspalniałego Wiktora i wiem ile potrzeba siły.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niech Allah wam ulatwi ten trudny czas. Amin ❤️

    OdpowiedzUsuń

  3. Napisałabym, że „jest mi przykro” – ale nie napiszę. Osoby z ZA mogłyby się obrazić 😊 Syn jest jaki jest, dobrze, że czekacie diagnozę – przynajmniej bedzie wiadomo, co robić dalej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z diagnozą czy bez nasz syn jest taki, jaki miał być 😘

      Usuń
  4. Poruszyło mnie to że potrafisz opowiadać o swoich tak prywatnych sprawach. Szacun.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo bym chciała, żeby świadomość dotycząca autyzmu była coraz większa w społeczeństwie 😊

      Usuń

  5. Mój syn lat 10 też ma ZA ✌️

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziekuje za przyblizenie tematu ❤️

    OdpowiedzUsuń
  7. Na autyzm trzeba patrzeć sercem, bo oczy mogą przegapić coś ważnego 😘

    OdpowiedzUsuń
  8. Synek juz chodzi do przedszkola? Jak sobie w domu radzicie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do przedszkola idzie od września (in szaa Allah). Dzieci autystyczne ciągle się zmieniają. To, co kiedyś było problemem, nagle już nim nie jest. Autyzm dorasta razem z dzieckiem, dlatego zawsze trzeba patrzeć z nadzieją w przyszłość 😘

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty