Krótkie recenzje książek które przeczytaliśmy razem z Babcią


Nadiya's Bake Me a Story: Fifteen stories and recipes for children 




Moje córki uwielbiają gotować i opowiadać przy tym różne niesamowite historie. Dlatego książka Nadiya Hussain zachwyciła je od pierwszej strony (alhamdulillah). Autorka w bardzo ciekawy sposób przedstawia swoje przepisy dodając do nich interesujące opowieści. Przepisy są na tyle łatwe, że do ich wypróbowania nie trzeba specialnie zachęcać nawet najmłodszych dzieci. Książka posiada piękne i przyciągające dziecięce spojrzenia ilustracje. 


:)


Tak ciekawych przepisów nie można było tylko czytać ;)


Zabrałyśmy 3 dzieci do kuchni, by odkrywać z Nadiya nasze kulinarne talenty. Little Lady bardzo podobały się dyniowe przepisy połączone z opowieścią o Kopciuszku. Wspólnie upiekliśmy babcinego murzynka. Córki pomagały zrobić polewę, a Prezes oswajał mikser potrzebny do ubicia białek jajek na pianę :)  



Nasz murzynek w piekarniku :)


Ciasto po upieczeniu oblane czekoladą :P 


Dla dzieci nie mają znaczeni słowa -"Ciasto jest jeszcze ciepłe!" :D 


Yasmin Ibrahim,  I Can Wear Hijab Anywhere, The Islamic Foundation 2014


Little Lady i jej książka :)

Yasmin Ibrahim napisała książkę dla małych muzułmanów, która w prosty sposób przedstawia jedno z najważniejszych zagadnień w islamie jakim jest zakrywanie aury przez kobiety. Islam jest częścią naszej rzeczywistość, a Bóg poprzez różne nakazy stara nam się to życie ułatwić (alhamdulillah). Little Lady jest książką zachwycona (zresztą skierowana jest ona do jej grupy wiekowej 3-5 lat). Od razu doszła do wniosku, że hijab nie jest żadnym utrudnieniem w codziennym życiu. Właściwy strój i chusta na głowie daje poczucie szczęścia i zrobienia czegoś dla Allaha (SWT) a nie dla siebie...


Little Lady i Mała S bardzo chętnie przecztały książkę przed snem ;)


Jak mamę bolą plecy to dzieci pomagają w sprzątniu (alhamdulillah) 


Podczas czytania książek zagościła u nas wiosna....


:)


Zofia Stanecka, Marianna Oklejak, Basia i basen, Warszawa 2017 




Mamy nigdy nie są chore – przynajmniej w teorii ;) W książce „Basia i basen” mama głównej bohaterki rozchorwała się na tyle, że nie mogła zajmować się Basią i jej rodzeństwem. Bardzo podoba mi się, że w takiej sytuacji do akcji wkroczył tata zabierając dzieci na basen. W czasie wycieczki naszych bohaterów nie zabrakło trzymających w napięciu wydarzeń. Na początek tata zapomniał wziąć kąpielówek. Basia za to zapomniała, że na basenie nie wolno biegać i rozbiła kolano. Mimo początkowych niepowodzeń dzieciaki były zachwycone możliwością pluskania się w wodzie, ogromnymi zjeżdzalniami i sztucznymi palmami. 


Nie ma nic lepszego niż wspólne czytanie książki w deszczową pogodę (alhamdulillah) 


Autorka książki „Basia i basen” stworzyła bardzo ciekawą lekturę dla dzieci w wieku przedszkolnym. Mali czytelnicy z książki mogą się dowiedzieć jakie zasady i zachowanie obowiązują na basenie. Moje córki już wiedzą, że na basenie nie można biegać i trzeba nosić klapki (na basenie może czaić się grzybica). Little Lady od razu zauważyła, że podobnie jak na placu zabaw nie można blokować kolejki na zjeżdzalni - jeśli nie jesteśmy pewni, czy chcemy zjechać na zjeżdzalni. Małej S bardzo podobały się ilustracje wykonane przez M. Oklejak. Moje córki nie potrafią dobrze czytać w języku polskim. Chyba też niestety nie bardzo lubią, ale były zachwycone możliwościa przeczytania książki przez Babcię (alhamdulillah). Widać było ich ogromne zaintersowanie podczas czytania przez moją mamę. Jak Bóg da może tego typu sytuacje zachęcą je do nauki czytania w języku polskim.
Książka to mądra opowieść o zwyczajnym rodzinnym życiu, w które czasem wkrada się smutek w postaci choroby. Zawsze powinniśmy być wdzięczni Allahowi (SWT) za wszystko czym nas obdarza. Starajmy się też zachować optymizm w każdej sytuacji niezaleznie od wieku (in szaa Allah). 


Komentarze

  1. Zmienilas Hetty na Henrego? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaką dobrą masz pamięć! Kilka lat mieliśmy Hetty, ale z powodu moich problemów z kręgosłupem zdecydowałam się ją wymienić na mniejszego i lżejszego Henrego 😉

      Usuń
    2. My mamy od lat Dyson i jestem bardzo zadowolona :)

      Usuń
    3. Dyson to rewelacyjne odkurzacze, ale na razie nie w zasięgu moich finansów 😉 (alhamdulillah)

      Usuń
    4. Nasz kupilismy kilka lat temu, chyba z 7 lat i jeszcze do tej pory sie nie zepsul

      Usuń
    5. Tak myślę, że za kilka lat też się porwę na zakup Dysona. To prawda, że warto szukać promocji 👍😊 in szaa Allah

      Usuń
  2. Masha'Allah murzynek wyglada bardzo apetycznie tylko jak dla mnie musi byc z rodzynkami i orzechami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie również murzynek tylko z rodzynkami i orzechami dodatkwo posypany wiórkami kokosowymi 😋🥥🥥 Niestety dzieci nie lubią żadnych bakali 😩

      Usuń
  3. Moje córki swego czasu wszystkie Basie przeczytały, bardzo mądre i przystępne książki dla małych dzieci :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My nasze „Basie” mamy od Babci i bardzo się nimi cieszymy 😉

      Usuń
  4. KitchenAid mixer moje marzenie <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Możesz mi przesłać na maila więcej zdjęć z książki Nadiya's Bake Me a Story? Bardzo jestem ciekawa jej przepisów :) Wysłałam wiadomość na priv

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście! In szaa Allah jutro rano zrobię zdjęcia i prześle na Twojego maila, którego już mam 😉

      Usuń
  6. U nas Basia też teraz na topie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obowiązkowa lektura każdego przedszkolaka! 😉📚📚

      Usuń
  7. Masha’Allah bardzo ciekawe recenzje :-) My mamy jeszcze z tej serii I Can Say Bismillah Anywhere! i I Can Pray Anywhere!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamówiłam właśnie „I Can Pray Anywhere!” i jestem bardzo ciekawa tej ksiażki 😊 Jak wrażenia po jej przeczytaniu mają dzieci?

      Usuń
  8. Piekne zonkile <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzis taka ulewa ze najlepiej siedziec z ksiazka i herbata pod kocem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj faktycznie była kiepska pogoda, ale dziś alhamdulillah świeci słońce ☀️☀️☀️

      Usuń
  10. Ciekawa ta pierwsza książka :-) Jestem ogromną fanką książek kucharskich ;-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również! Od dluższego czasu jestem ogromną fanką blogu Smitten Kitchen 👍 Polecam też książkę tej autorki Deb Perelman, „Smitten kitchen czyli Nowy Jork na talerzu”, której recenzję napisałam na blogu 😊

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty