My się dzisiaj nie straszymy!







„Dzisiaj udoskonaliłem dla was waszą religię i obdarzyłem was w pełni Moją dobrocią: wybrałem dla was islam jako religię. (Qur’an 5:3) 



Jedna z moich muzułmańskich sąsiadek wystawiła halloweenową dynię przed domem w czasie kiedy przechodziłam. Po krótkim „salam” i widoku mojej zdegustowanej miny zagadnęła: „No ale o co tyle szumu? Halloween to tylko kostiumy i cukierki”. To chyba właśnie najlepsza odpowiedź, dlaczego tylu muzułmanów miekszkających w Anglii celebruje te jakże zupełnie nie islamskie wydarzenie...


Wystawy sklepowe uginają się od halloweenowych dekoracji. Ma być strasznie i co mnie zdziwiło w tym roku również luskusowo! 


W dzisiejszym świecie promowany jest okultyzm i magia, które to rzeczy są jak najbardziej sprzeczne z wartościami islamu. Dużo osób jak moja sąsiadka uważa, że nie ma nic złego w przebieraniu się za upiory, czy rozdawaniu cukierków. Niewinna zabawa? Czy na pewno? Halloween to tradycja pogańska – zabroniona w islamie. Samo wydarzenie nawiązuje do kultów magicznych i satanistycznych. Do myślenia powinno dać każdemu muzułmaninowi, że ten dzień został obwołany przez współczesnego twórcę satanizmu Antona Levey’a „najwięszkym świętem lucyferycznym”. Jako muzułmanie musimy unikać zła i prób kontaktowania się z jinami, przez które opętanie jest bardzo niebezpieczne (in szaa Allah).
W czasach średniowiecza nadano wydarzeniu nazwę All Hallows Eve, które polegało na kontaktowaniu się z zaświatami, po to by odkryć przyszłość lub zaspokoić potrzeby zmarłych. Od XIX wieku Halloween obchodzone jest z rozmachem w Ameryce, gdzie nieprzypadkowo w ten dzień przypadają również gejowskie parady...(subhana Allah!)


Halloween to zwyczajna komercja za którą stoją ogromne pieniądze, więc nie dajmy sie złapać! (in szaa Allah)


Celem każdego muzułmanina jest dostanie się do Jannah (Raju, in szaa Allah), więc jaki sens bawić się w piekło? Kolejną rzeczą jest zły wpływ Halloween na dziecięca psychikę. W wieku kilku lat i tak ma się wiele lęków, dokładanie kolejny nie jest najlepszym pomysłem...Nasza religia jest doskonała i kompletna (alhamdulillah), mimo otaczającej nas kultury powinniśmy zachować naszą tożsamość – tylko dzięki temu będziemy szczęśliwi (in szaa Allah). Moje przemyślenia dotyczące Halloween z poprzednich lat możecie przeczytać Tu i Tu


Jak  zawsze -  także w Halloween -  wybraliśmy się do parku podziwiać jesień :) Prezes zabrał naszego sympatycznego pająka :D 

Komentarze

  1. Jestem starej daty bo ochodzimy z żoną dziś Dzień Zaduszny. Razem z dziećmi byliśmy rano porządkować rodzinne groby :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma wątpliwości, że jest to bardziej wartościowa tradycja od Halloween 😊

      Usuń
  2. Masha'Allah Siostro dobrze napisane <3 U nas też muzułmańskie dzieci chodzą z cukierkami :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak sie widzi muzulmanki i ich dzieci poprzebierane za czarownice to naprawde az sie przykro robi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. La hawla ła la quwwata illa billah - nie ma siły ani mocy jak tylko u Allaha...❤️

      Usuń
  4. U nas juz bylo kilka dzieciakow po cukierki wiec maz powiedzial ze nie swietujemy i poszli :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki Bogu u nas na razie spokojnie, nikt nie pukał 😉😜

      Usuń
    2. No więc zaczeło się pukanie 😩 Chyba w tym roku zapomnieli, że jak przed domem nie ma dyni to brak zaproszenia 😏

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty