Kobiety mają głos!





Jako muzułmanka bardzo często spotykam się z oskarżeniami o braku wyboru, zmuszaniu do noszenia „szmaty na głowie”. Dyskryminacji kobiety w islamie. Ostatnie wydarzenia w Polsce ukazały, że lada moment najbardziej ograbione ze swoich praw będą wszystkie Polki bez względu na wyznanie.
Rygorystyczna i zupełnie oderwana od rzeczywistości nowa ustawa antyaborcyjna jest w swoich założeniach bardziej restrykcyjna niż wielokrotnie wzywane na świecznik prawo szariatu. Czy to możliwe, że „uciskane” muzułmanki już niedługo będą bardziej wolne od wyzwolonych Polek, które mieszkają w jedynym z krajów Europy? Wszystko wygląda na to, że to co miało być opresją stanie się wolnością...
Jeden z punktów nowej ustawy przewiduje brak możliwości wykonania aborcji po gwałcie. W prawie szariatu kobieta zgwałcona nie jest winna temu co ją spotkało – „ (...) z wyjątkiem tego, kto został zmuszony, lecz serce jego jest spokojne w wierze (...)” Qur’an (16:106). Kobiety, które doświadczyły tak trudnego testu, będą miały za cierpliwość i wiarę ogromne wynagrodzenie (in szaa Allah). Muzułmanka, która została zgwałcona ma pełne prawo do usunięcia ciąży i jest to zalecane już od piewszych jej dni. Allah (SWT) ułatwił kobietom coś, co mogłoby być ponad ich siły (alhamdulillah). Nic nie stoi na przeszkodzie zachowania ciąży, jeśli kobieta jest w stanie psychicznie temu podołać. Znając siebie nie potrafiłabym usunąć ciąży nawet powstałej w tak dramatycznych okolicznościach. Uznałabym to za test i próbę (jedną z najtrudnieszych w życiu). Wiem że mogłabym kochać dziecko bez względu na okoliczności jego poczęcia. Jednak nie każda kobieta musi się na taką sytuację zgadzać i w prawie boskim może LEGALNIE taką ciąże usunąć.... (fatwa na ten temat Tu). 
Ciężkie deformacje płodu, które doprowadzą do śmierci dziecka zaraz po narodzinach są również wskazaniem do przeprowadzenia dozwolonej (lecz nie zalecanej) aborcji w pierwszych 40 dniach ciąży (fatwa Tu). Nie można dokonać aborcji na płodzie, który ma powyżej 4 miesięcy (źródło Tu). Jeśli kobieta i lekarza dopuszczą się po tym czasie aborcji zmuszeni będą zapłacic diyah (daninę krwi), o której informację znajdziecie Tu. W tym przypadku są jednak zdania podzielone -  lekarze powinni taką ciąże zakończyć, czy lepiej zostawić to do rozstrzygnięcia przez Boga. Z całą pewnością przerwanie ciąży dozwolne jest w sytuacji zagrożenia życia matki. (fatwa Tu). Wady wrodzone, które umożliwiają dziecku przeżycie nie są wskazaniem do terminacji ciąży. Kalectwo, czy niepełnosprawność są rownież testami od Allaha (SWT) i człowiek nie może tutaj „zabawiać się w Pana Boga”. 
W islamie mamy pełne poparcie dla leczenie bezpłodności. Metoda in - vitro jest dopuszczalna pod warunkiem użycia materiału genetycznego od żony i męża. Nie można wykorzytać komórek jajowych, czy plemników dawców. Jest to zalecana metoda lecznia niepłodności dla malżeństw, które bardzo długo starają się o dziecko (fatwa Tu). 
Teraz bardzo łatwo można sobie odpowiedzieć na pytanie, gdzie prawa kobiet są tak naprawdę dobrze chronione...

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty