Palcami po globusie :)


W dzieciństwie uwielbiałam bawić się z mamą w poznawanie nowych miast i krajów. Na globusie, albo mapie wybierałam krainę która była tematem mamowych opowiadań. Po urodzeniu pierwszej córki postanowiłam kontynuwoać tę tradycję. Dzięki małym pomocom naukowym wybór padł na Kraków i Bahrajn :) Rozmowy o miastach i odległych krajach, by były ciekawe dla małych dzieci to potrzebne nam będą drobne gadżety które je nam przybliżą  - in szaa Allah.  


Po szkole, gdzie mama wyrabia "bicepsy" pchając podwójny wózek czas na podróże w wyobraźni :)



Bahrajn :)


Bahrajn, a raczej Królestwo Bahrajnu jest krajem położonym na archipelagu w Zatoce Perskiej. To bardzo ciekawa kraina w której urzędowym językiem jest arabski, a polityczny ustrojem monarchia konstytucyjna. Podobnie jak Anglia – Bahrajn jest położony na jednej dużej wyspie (a także kilku małych wysepkach). Krajobraz jest głównie pustynny – jednak przez to wyjątkowy! Masha allah :) Córcie jak usłyszały, że jest tam tyle piasku to pierwsze ich skojarzenie – foremki i wielbłądy :D 
                                                               
Flaga Bahrajnu :) 


Dzięki serdeczności autorki bloga "W Królestwie Bahrajnu" (który możecie zobaczyć Tu) przywędrował do nas magnes z wizerunkiem tego egoztycznego kraju - Masha Allah! Córcie były zachwycone - jeszcze raz dziękujemy :) 


Magnes w całej okazałości zdobi naszą pralkę :) 



Rynek w Krakowie :)  


Kraków, czyli główne historyczne miasto Małopolski. Jedno z moich ulubionych! W czasach pisania doktoratu nieraz odwiedzałam Bibliotekę Jagiellońską (ah to były czasy!). Mam nadzieje, że uda mi się pokazać moim dzieciom te fascynujące polskie miasto – in szaa Allah. Córciom oczywiście najbardziej podobała się legenda o smoku wawelskim. Nic, a nic się nie bały! Chciały, żeby ją czytać przed snem :D Przypomniało mi się w ten sposób moje dzieciństwo, kiedy to słuchałam swojej mamy opowiadającej tę niezwykłą historie...Alhamdulillah. 

Smok! :D


Ilustrowana książeczka dla dzieci "Legenda o Smoku Wawelskim"  


Alhamdulillah dary z Polski :D 


Takie fajne smoki! :D 


Nasz Prezes wolał spanie w ogrodzie niż słuchanie opowieści o innych krajach :D 


Zdjęcia Bahrajnu i Krakowa pochodzą z Google image :) 

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty