Międzykulturowe związki na talerzu :)

Jak się okazuję nie tylko związki międzykulturowe są najlepsze - na talerzu również wychodzą ciekawe kombinacje (in szaa Allah). Emigracja przyniosła nieoczekiwany sentyment do polskich produktów. Mieszkając w Anglii na nowo odkryłam smaki czekolad „Milka” czy wafelków „Princessa”. Coś co wcześniej wydawało mi się, zupełnie zwyczajne nagle mieszkając na Obczyźnie urosło do rangli produktów luksusowych. Zapewne jest to związane ze wspomnieniami, tęsknota za rodziną, przyjaciółmi, znanymi miejscami. Nagle zwyczajny wafelek został wzbogacony warstwą niezwykle emocjonalną ;) W takiej sytuacji zupełnie spontanicznie przyszedł pomysł łączenie tego co typowo polskie z tym co zastane (alhamdulillah).

Jedną z moich ulubionych kombinacji jest arabska mocna kawa ze swieżą mietą przegryziona kokosowym wafelkiem „Prinsessa”. Do popołudniowej typowo polskiej czarnej herbaty z cytryna dobrze smakuję libańska chałwa firmy Al Nakhil. Ciekawym pomysłem obiadowym jest polączenie pakistańskich wegetariańskich samos i Aloo Keema z naszym kefirem z Krasnystawu. Do wieczoru z książka wyborna okazała się libańska biała kawa - Kahwe bayda  (składniki: mleko, woda różana, miód ;)  i „Milka Oreo”. 





Nie tylko kompozycje z polskimi produktami wychodzą smacznie - czego przykładem może być azjatycka Kashmiri Qawah (zielona herbata z kardamonem, cynamonem, imbirem i szafranem) z amerykańskimi doughnuts ;) 
Zachęcam was bardzo serdecznie do własnych poszukiwań i łączenia smaków (in szaa Allah) naprawde warto! 
Bismillah! 





Komentarze

  1. Pola.kiedy tt znajdujesz czas na wieczór z ksiazka w ogole? Moje dziecko nie spi do.polnocy!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje cory spia juz o 20 stej wiec alhamdulillah mam czasu troche dla siebie co by nie zwariowac ;)

      Usuń
  2. Monika polecam kawa z midoem ba bardzo ciekawy smak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. z mieta to wydaje mi sie ze czekoladowa kawusia bylaby idealna:))))Pola piekne polaczenia xxx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki Kasiu :) czekolada z mieta bardzo dobre polaczenie! :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Kasiu opinie sa rozne co do kapusty kwaszonej i kefiru. Kwestia fermentacji do wlasnego wyczucia jak sadze - Allahu alam

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty