Polish Millennium House 🇵🇱🇵🇱🇵🇱







Polish Millennium House został utworzony w 1962 roku w Birmingham. Od tego czasu jest głównym miejscem spotkań polskiej społeczności zamieszkującej tereny Midlands. Na terenie ośrodka ma swoją siedzibę polski teatr, PSM oraz Polska Szkoła Sobotnia. Prowadzone są tam również lekcje języka angielskiego. Ważną rolą Polish Millennium House jest także dostarczanie informacji o życiu w Birmingham i jego okolicach oraz pomoc nowo przybyłym emigrantom z Polski. W ośrodku odbywają się również dyżury konsularne, które ułatwiają wyrobienie polskich dokumentów czy uzyskanie porady prawnej. 
Po wizycie w Domu Polskim obejrzałam po raz trzeci w moim życiu, film pt. "Katyń" w reżyserii Andrzeja Wajdy - niestety już nieżyjącego. Andrzej Wajda nakręcił wiele filmów, ale "Katyń" to zdecydowanie jego najlepsze dzieło. Moja mama spytała mnie dlaczego akurat teraz katuję się tak cholernie trudnym tematem. Odpowiedziałam jej, że jako Polka, twierdzę, że nigdy nie można zapomnieć o mordzie w Katyniu i w Auschwitz. Nigdy! (in szaa Allah). Lubię historię, jest dla mnie żywą częścią rzeczywistości, sprawa zbrodni katyńskiej już od czasów szkoły średniej głęboko zapadła w moje serce. W Katyniu strzałem w potylicę zamordowano polskich oficerów i polską inteligencję. Zabito inżynierów, pisarzy, malarzy, profesorów, dziennikarzy, a sumując NKWD zamordowało ponad 20 tysięcy polskich Obywateli. 











Za nami tablica upamiętniająca polskie ofiary zbrodni katyńskiej popełnionej przez NKWD wiosną 1940 roku w Katyniu pod Smoleńskiem






:)








Prezent od Babci z Polski :) 


Herbatka z cytrynką w Bolesławcu <3


Film który trzeba zobaczyć!

Komentarze

  1. Widze u ciebie przyplyw patriotycznych uczuc :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pełny uznania, że uczysz swoje dzieci polskiej historii, bo często rodzice w Polsce jej nie uczą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dzieci są w połowie Polakami i czuję się w obowiązku przekazać im najważniejsze rzeczy związane z polską historią i kulturą 😊

      Usuń
  3. A jak Polacy w takim miejscu reaguja na twoj hijab?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt nie zwracał specjalnej uwagi i wszyscy byli dla nas bardzo mili 😊 (alhamdulillah)

      Usuń
  4. Masha'Allah fajna macie babcie ze wam tak ksiazki wysyla <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda! Taka Babcia to skarb ❤️ (alhamdulillah)

      Usuń
  5. Bardzo mi się podoba, że uczysz swoje dzieci historii Polski i Indii wychowując je w tych kulturach i tradycjach :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko - uczę ich także historii Anglii, kraju z którym się utożsamiaja i gdzie mieszkają 😊🇬🇧

      Usuń
  6. W tej karczmie to chyba nic halal?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest polska restauracja więc trudno oczekiwać mięsa halal, ale zapewne coś do zjedzenia halal by się znalazło 😉🇵🇱

      Usuń
  7. Moja ulubiona herbata na jesień :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja też! 😘 Szczególnie jak pogoda za oknem już jesienna... 💦☔️

      Usuń
  8. A Polacy nie maja tam problemu z hijabem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie miałam pytać jak Polacy na hijab w takim miejscu? 🤔

      Usuń
    2. Aisha nie miałam żadnych problemów z hijabem ani islamem, a ludzie byli bardzo mili i pomocni 😊 (alhamdulillah)

      Usuń
    3. Kiran jeszcze mi się nie zdarzyło mieć w Anglii problemy z powodu hijabu wśród rodaków ☺️ 🇵🇱

      Usuń
  9. Podobaja mi sie te kwiatki bialo - czerwone :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też! Myślę czy sobie takich w ogrodzie nie zrobić 😎🇵🇱

      Usuń
  10. Ogladalam Katyn z mezem na netflixie tez mu sie podobal :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. ഒരു പോളിഷ് കമ്മ്യൂണിറ്റി സെന്ററാണോ?

    OdpowiedzUsuń
  12. W Karczmie bylam jeszcze przed Islamem i nic tam halal nie ma 🤪

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się bardzo podoba wnętrze, żeby porobić fotki pójdę na herbatę z 🍋 😂

      Usuń
  13. Bardzo lubię historie Polski ❤️🇵🇱

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. „Kto nie zna historii ten zawsze jest dzieckiem” - historia uzależnia: czytasz temat w książce, następnie szukasz czegoś na ten temat w necie, siegasz po jakieś inne "rozszerzone" książki, poszerzając cały czas wiedzę. Należy dużo czytać, czytać i jeszcze raz czytać. Historia jest dziedziną, która sie cały czas poszerza o kolejne lata. Jest pasjonującą dziedziną, można powiedzieć że trochę "elitarną", uważam że należy mieć ku temu pewne predyspozycje, mianowicie umieć np. czytać źródła historyczne i odpowiednio je interpretować. Prawda jest taka, że historycy uwielbiają teksty źródłowe, natomiast przetworzona i przedstawiona z punktu widzenia autora wiedza książkowa jest dopełnieniem. Warto poznawać historię (nie uczyć się jej, tylko poznawać) ❤️

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty