Yuja tea (유자차)







Yuja tea, czyli herbatę z koreańskiej konfitury miodowo - cytrynowej po raz pierwszy kilka lat temu zrobił dla mnie mój mąż, który miał okazję mieszkać w Seulu. Już po pierwszym łyku oniemiałam ze zdumienia jak ta konfitura jest pyszna! Smak jest niesamowity i wygrywa nawet z moją ulubioną od dzieciństwa polską herbatą z cytryną. Konfitura firmy Ottogi jest wyprodukowana z koreańskich cytryn Yuzu i miodu. Cytryny Yuzu z wyglądu i zapachu przypominają mandarynki, co jeszcze bardziej mnie urzekło (masha Allah). W Korei herbatki z takiej konfitury stosowane są jako doskonały środek na przeziębienie i grypę. Na obecną sztormową pogodę w Anglii jak znalazł :) 
Naszą konfiturę możemy przyrządzać na ciepło i zimno. Osobiście zdecydowanie wolę na ciepło, żeby moć cieszyć moje zmysły jej aromatycznym zapachem. 




Koreańska konfitura miodowo - cytrynowa :)



Składniki

- 2- 3 łyżeczki konfitury koreańskiej miodowo - cytrynowej
- 250 ml przegotowanej, ale nie wrzącej wody 
- opcjonalnie kawałek świeżego imbiru 










Do kubka wlewamy wodę, dodajemy naszą konfiturę i mieszamy, aż do momentu jej całkowitego rozpuszczenia. W naszym kubku powinny zostać tylko kawałki cytryn. Herbata jest cudowanie pachnąca i rozgrzewająca. Jeśli lubimy możemy dodać kawałek świeżego imbiru. Bardzo lubię po wypiciu herbaty wyjadać pozostałe kawałki cytryn :D 
Jest to zupełnie inny smak od naszego europejskiego, ale warto go poznać i dać się mu oczarować. Myślę, że tego typu herbata zdobędzie wasze serca (in szaa Allah). 








Komentarze

  1. Musze zobaczyc czy u nas sie uda kupic te konfiture 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinna być dostępna w każdym chińskim/azjatyckim sklepie 😋🍋☕️ 🇨🇳

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. W chińskim sklepie w Chinatown w naszym mieście 😊🇨🇳

      Usuń
  3. Oj napiłabym się z Tobą takiej herbatki :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy w zyciu nie slyszalam o takiej konfiturze! Skad ty bierzesz takie rzeczy !?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konfiturę jako pierwszy poznał mój mąż, który mieszkał w Seulu 🇰🇷. Bardzo lubię zakupy w chińskim sklepie, gdzie można znaleźć różne cuda! 😉🇨🇳

      Usuń
  5. Nie wiesz czy we Wrocławiu można zakupić taką konfiturę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że może być w sklepie Kuchnie Świata 😊

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Polecam zamówić przy okazji wizyty w koreańskiej czy japońskiej restauracji (in szaa Allah) 😋☕️🍋🇰🇷🇯🇵

      Usuń
  7. Myslisz ze nadalaby sie do ciasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, ale może to być dobry pomysł! 👌

      Usuń
  8. Przez monitor czuje ten aromat :D

    OdpowiedzUsuń
  9. മികച്ച ചായ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ഇത് സത്യമാണ്! 😋🍋☕️🇰🇷

      Usuń
  10. Super kubeczek i konfitura, gdzie kupilas? 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obydwie rzeczy kupiłam w chińskim sklepie 😊🇨🇳

      Usuń
  11. Kiedys piłam tę herbatę w japońskiej restauracji i bardzo mi smakowała 😋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wspomniałaś o 🇯🇵 restauracji, to mnie naszła ochota na sushi! 😋🍱🥢

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty