Pszczoły i pierwsze znaki jesieni w Martineau Gardens





{I objawił twój Pan pszczołom: "Wybierajcie sobie wasze mieszkania w górach, w drzewach i w tym, co ludzie budują; następnie jedzcie ze wszystkich owoców i chodźcie pokornie drogami swego Pana! Z wnętrzności ich wychodzi napój różnego koloru, w którym ludzie znajdują uzdrowienie. Zaprawdę, w tym jest znak dla ludzi, którzy się zastanawiają!} (Qur'an 16:68-69) 



Jesień w ogrodzie chyba już zawsze będzie mi się kojarzyć z grabieniem i paleniem liści. Lubię jesień. To pora roku, która działa na mnie inspirująco i wprowadza w wyjątkowy nastrój. Sprawia, że się wyciszam, trochę zwalniam, ale jednocześnie jestem bliżej przyrody niż latem. 
Jesień ma w sobie coś magicznego. To coś sprawia, że powietrze pachnie cynamonem i jabłkami, słońce świeci tak miękkim i przytulnym światłem, a wieczory sprzyjają zadumie z kubkiem herbaty. W moim domu herbatę pijemy codziennie w ilości trudnej do ocenienia, ale jesień bez herbaty? Nie umiem sobie tego wyobrazić :P Podobnie jak jesieni bez spacerów do parków i ogrodów. Uwielbiamy z dziećmi szeleszczące liście, które zawsze rozgarniamy, podrzucamy do góry mając przy tym super zabawę. 
Długie jesienne wieczory to czas na oglądanie seriali, czytanie, pisanie i kolekcjonowanie zdjęć. Zachęcają do tego, żeby nie ruszać się z kanapy, otulić kocem i poczytać dawno odkładaną lekturę. W tym czasie kuchnia wypełnia się zapachem cynamonu, imbiru, pieczonych jabłek i dyni. 
W Martineau Gardens trafiliśmy na bardzo ciekawe warsztaty dotyczące pszczół i sposobu ich ratowania. Pewnie nie każdy wie, że gdyby wyginęły pszczoły, doprowadziłoby to do zniknięcia większości owoców i warzyw! Mimo tak poważnych konsekwencji bardzo niewielu ludzi przejmuje się losem pszczół. Część rolników, mimo że odnoszą największe korzyści z prac pszczół nie dbają o nie używając zabronionych pestycydów. Doskonałym sposobem na wsparcie pszczół jest branie udziału w akacjach nasadzeń i adopcji drzew miododajnych, które są podstawą przetrwania pszczół (in szaa Allah). 
Moje dzieci od pszczelarzy dowiedziały się, że owady te nie atakują człowieka, jeśli nie mają do tego powodu. Pszczoły żądląc nas wyrywają sobie zbiorniczek jadowy z odwłoku i umierają po paru godzinach. Niesamowite jest to, że pszczoły mogą być dla nas przykładem życia społecznego, ponieważ ich zorganizowanie i pracowitość daję przetrwanie (masha Allah). Pszczoły są zwierzętami społecznymi, które do perfekcji opanowały umiejętności współpracy i komunikacji w dążeniu do współnego celu. Są to cechy bardzo pożądane w dzisiejszych czasach i warto, by dzieci już od najmłodszych lat uczyły się zachowywać w ten sposób (in szaa Allah).
Dzięki wizycie w Martineau Gardens moje dzieci miały okazję poznać życie pszczół ich zwyczaje, miejsce zamieszkania oraz rolę jaką pełnią w przyrodzie i życiu człowieka. Wzrosła również u nich świadomość proekologiczna.   

























































































Nasza jesienna dzika róża :)




Na jesień posialiśmy trawę w ogrodzie :)




Pierwsza jesienna dekoracja w salonie :)




Komentarze

  1. Nie lubie jesieni i już 🤪

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja ulubiona pora roku, więc chyba dlatego lubię żyć w Anglii! 🤣🍁🍂

      Usuń
  2. Masha’Allah piekne zdjecia i jesien ❤️

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Sama chciała i zaprowadziła mnie do fryzjera! 😂💇🏻‍♀️ ✂️

      Usuń
  4. Jesień to też moja ulubiona pora roku ❤️🍁

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety ludzie nie dbaja o pszczoly i przyrode 😢

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, nie zdają sobie sprawy jak są one ważne w naszym życiu... 🐝

      Usuń
  6. W weekend bylismy na grzybach i fakt czuc juz jesien w powietrzu 🍁🍂🍄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh! Jak ja dawno nie byłam na grzybach... 🍄🍁🍂

      Usuń
  7. Zazdroszcze wam tej jesieni... ❤️🍁

    OdpowiedzUsuń
  8. A tymczasem w Polsce piękna złota jesień 🍂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Anglii też jest złota jesień i nawet dlużej trwa niż w Polsce, ale do tej polskiej zawsze będę mieć ogromny sentyment 🍁🍂

      Usuń
  9. Też lubię jesień, bardzo bardzo. wiosna i jesień, to moje ulubione pory roku :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobnie jak u mnie! ❤️🍁🍂☀️💐🌸🌺

      Usuń
  10. U mnie jest zupełnie na odwrót niestety 😞Od zawsze jesień kojarzy mi się ze wszystkim co stresujące, dawniej z początkiem szkoły, teraz z nieubłaganym końcem lata i zimą tuż za rogiem 😖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli letnia z Ciebie dziewczyna 😎☀️ Kiedyś też średnio lubiłam jesień, ale jakoś tak na “starość” polubiłam 😜🍁🍂

      Usuń
  11. Ja uwielbiam wiosnę i lato, ale jesień jest idealna jeśli chodzi o fotografię. Żadna pora roku nie ma tak fascynujących kolorów. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda! Jeśli chodzi o fotografię to jesień jest jej idealnym tłem 😍🍂🍁📷

      Usuń
  12. മാഷാ അല്ലാഹു, സുന്ദരി

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty