Dzień zwariowanego kapelusza :)




W szkole najstarszej córki został zorganizowany „Mad Hat Day”, czyli dzień zwariowanego kapelusza. W angielskich szkołach zazwyczaj dzieci robią wielkanocne kapelusze przed kwietniowymi feriami. W islamskiej szkole również trzeba wypełnić materiał programowy, stąd też wersja halal szalonego kapelusza nie mającego nic wspólnego z chrześcijańskimi świętami. Początkowo chciałam zrobić kapelusz bardzo ozodobny, ale większą radość córce sprawiło uczestniczenie w jego przygotowaniu. Z tego powodu nie mógł być zbyt skomplikowany w wykonaniu :) Kupiłam żółty kapelusz jako bazę do stworzenia naszego. Użyłam do przygotowania: papierowego talerzyka, pustych kubeczków po wodzie, butelkę po mleku, taśmę dwustronną, kolorowe farbki, flamastry i naklejki. W dosyć prosty sposób powstał ciekawy kapelusz :D (alhamdulillah). W poprzednim roku, kiedy córcia chodziła do przedszkola zrobiłam dla niej kapelusz wiosenny który możecie zobaczyć Tu.

Materiały :)

Zaczynamy! 

Malujemy! 


Podpisane! Najstarsza córa jest na razie oburęczna z przewagą ręki lewej. Stąd w pisaniu pojawiają się litery lustrzane. Na razie ćwiczymy używając specialnych długopisów i usprawniamy koordynację oko - ręka. Na temat dzieci leworęcznych w islamie napiszę w osobnym poście - in sza Allah :)


Kapelusz gotowy! Na głowie młodszej córy, która nie chciała go oddać siostrze by zaniosła do szkoły :D

Grafika pochodzi z google image :)

Komentarze

  1. U nas żadnych kapeluszy nie robili w szkole. To chyba nie są jednak programowe założenia.
    Pierwsze słyszę o tej tradycji

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę? Chyba zależy od miasta i councilu. W większości angielskich szkól (u nas) przed Wielkanocą robione są kapelusze z królikami i pisankami. W islamskiej szkole wykorzytano pomysł z "Dniem zwariowanego kapelusza", by nie robić wersji chrześcijańskiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tutaj przykład dnia "Crazy Hat Day" - https://www.springer-ld.org/photo-gallery/all-school/crazy-hat-day

    OdpowiedzUsuń
  4. Mieszkam w USA ale moje dzieciaki tez maja w szkole Crazy Hat Day. Mnie sie takie inicjatywy bardzo podobaja. Pozdrawiam siostry :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiedziałam, że w USA też jest taki zwyczaj. Alhamdulillah za czytelników. Dzięki Tobie Siostro dowiedziałam się czegoś nowego! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie u mnie w domu kapelusze od zawsze się nosiło i teraz ja właśnie przekonałam mojego męża do tego aby nosił kapelusz. Kupiłam mu fajny z https://hatfactory.pl/fedora/423-2959-kapelusz-meski-crushable-tristan.html i jak widzę to bardzo chętnie go zakłada.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty