Allah w dziecięcej codzienności :)



Nasz zabawkowy aparat fotograficzny 



{I swtorzyłem dżiny i ludzi tylko po to, żeby Mnie czcili.} (Qur’an 51:56)

Jedną z ważniejszych rzeczy w życiu rodzica, który wychowuje swoje dzieci w islamie jest chęć pokazania jaką rolę spełnia w naszym życiu Allah (Bóg).  Dzieciom bardzo trudno jest sobie wyobrazić, że jest ktoś (oprócz) rodziców, kto obserwuje ich zachowanie i towarzyszy im każdego dnia (alhamdulillah). Córcie często widzą mnie z aparatem fotograficznym w ręku (moje największe hobby), wykorzystałam więc tę inspirację dla przybliżenia im Boga (in szaa Allah). Dzięki pomysłowi z internetu zrobiłam dla nich z kolorowego papieru, zatyczki po szamponie do włosów i tekturowego pudełka mała kamerę do zabawy. Na spacerze starsza córcia „robiła” zdjęcia :) Musiała też zapamiętać co na nich było, ponieważ w domu trzeba było te „zdjęcia” stworzyć :)


Aparat był z nami wszędzie! :)


Mowiłam im że podobnie jak aparat fotograficzy uwiecznia chwile z naszego życia i zapisuje je w pamięci tak samo robią je aniołowie – poddani Allaha. Odnotowują wszystko co robimy, więc trzeba się starać, by były to tylko dobre rzeczy (in szaa Allah).  W czasie spaceru córcia nr 1 wybrała sobie tematy, które jej się zdaniem były najbardziej atrakcyjne. Dzieci też muszą mieć świadomość, że to od nich zależy jakie uczynki wybiorą. Mają wpływ na swoje życie i powinny strać się o najlepsze w nim wybory (in szaa Allah). Rolą rodzica jest być przewodnikiem w ich dziecięcym życiu :)


Kwiaty jak malowane! :)


Jako spacerowe wspomnienia wygrały u córek kwiaty :) 


Sowa też się podobała :)

Szukamy inspiracji :) 



W domu najstarsza zabrałą się za uwiecznianie zdjęć w formie rysunków, znalazła się też papierowa łódka ozdobiona naklejkami :)


Łódeczka :)


Rysowane "zdjęcia" :) Zamek księżniczki i miśiu w parku :) 



W czasie spacerów mamie za to udało się znaleść bardzo ciekawą książke o wychowaniu córek w islamie – R. Khan „A Muslim Girl’s Guide to Life’s Big Changes”. Od dłuższego już czasu zbieram materiały dotyczące wychowania dzieci pod kątem wiary :)
Autorka piszę bardzo przystępnym językiem w zabawny i humorystyczny sposób :) Książka skierowana jest dla nastolatek, ale czytając ją odniosłam wrażenie o pewnej uniwersalności – problemach szkolnych, relacjach z innymi dziećmi oraz rodzicami. Napewno jest to lektura warta polecenia i zachowania w domowej bibliotece (in szaa Allah). 

:)

Komentarze

Popularne posty