Feeling Keuriseumaseu ( 크리스마스) & Kdrama "Crash Landing on You" (사랑의 불시착 ) 🎄🇰🇷








W Anglii świąteczna atmosfera zagościła już kilka tygodni temu, lubię ten czas za piękne dekoracje i wspomnienia z dzieciństwa. Bardzo mnie zaciekawiło, że w Korei Południowej Christmas jako święta mają tam marginalne znaczenie. Ponieważ zdecydowana większość Koreańczyków to ateiści, więc święta w Korei mają wymiar komerycyjny i ku mojemu zaskoczeniu romantyczny! :) Pierwsze świąteczne dekoracje pojawiają się w sklepach już w październiku. Na wzór europejski bardzo popularne jest dawanie świątecznych prezentów swoim bliskim. Dzień 25 grudnia jest w Korei Południowej dniem urzędowo wolnym od pracy. W tym dniu oblegane są wszystkie restauracje, kawiarnie i sklepy. Dla zakochanych Christmas to kolejne Walentynki. Nie tylko w serialach ale też w życiu codziennym Koreańczycy są bardzo romantyczni. Dlatego wolne w czasie świąt to doskonała okazja na romantyczną randkę (także z mężem!), a świątecznym przebojem, który najczęściej usłyszycie w Korei jest piosenka Mariah Carey : "All I Want for Christmas Is You".  W sumie bardzo podobnie jak w Anglii, gdzie słyszałam już tę piosenkę milion razy w tym roku w centrach handlowych, że aż ciężko jej nie nucić! :D






Świąteczne Chinatown :)




Moje 빼빼로 <3
























Choinka w centrum miasta :)










Najlepszy zimowy zestaw <3


Ostatnio ulubiona zabawka Prezesa - Sang Tae's dinozaur "Dooly" z kdramy "It's Okay to Not Be Okay"









Jak już dobrze wiecie jestem ogromną fanką kdramy, więc nie mogłam sobie odpuścić na Netflixie południowokoreańskiej dramy bijącej rekordy popularności w Korei Południowej i nie tylko - "Crash Landing on You". To jeden z niewielu seriali, gdzie akcja ma miejsce w Korei Północnej. Bardzo mi się podoba w tym serialu, że mieszkańcy Korei Północnej zostali pokazani od ludzkiej strony. Główni bohaterowie od pierwszego odcinka wzbudzają sympatię widzów. Widać ogromny kontrast między Koreami. Podczas oglądania widzimy spore różnice między tymi dwoma państwami, począwszy od akcentu, przechodząc przez różnice w codziennym życiu i kończąc na ustroju państwa. Aktorzy nauczyli się akcentu północnokreańskiego, który jednak różni się od tego południowego, co jeszcze bardziej dodało wiarygodności całej historii. 










Gra aktorska bardzo mi się podobała. Początkowo myślałam, że to będzie klasyczny melodramatyczny romans, ale się myliłam! Bo sam romans między głównymi bohaterami nie jest najważniejszym przesłaniem serialu, w którym mamy wiele interesujących wątków pobocznych. Zaciekawiły mnie stosunki rodzinne, oryginalne przedstawienie postaci głównych i pobocznych, mnóstwo akcji i momentów, które potrafią wzruszyć i zaskoczyć widza. 












Serial opowiada nam historię o Yoon Se - ri (Son Ye - jin) zamożnej właścicielce firmy odzieżowej "Seri's Choice" z Korei Południowej, która testując nową odzież do sportów ekstremalnych podczas lotu paralotnią, ląduje w Korei Północnej, gdzie dosłownie spada z nieba w ramiona kapitana kampanii wojskowej Ri Jeong Hyeok'a (Hyun Bin), który postanawia ją ukryć i pomóc w powrocie do domu. Jak się pewnie domyślacie, między nimi zacznie się powoli rodzić uczucie. Świetnie zagrane zostały też postacie żołnierzy, towarzyszy kapitana Ri, którzy swoją różnością charakterów dodawali ogromną dawkę humoru przez wszystkie odcinki. Kolejnymi bardzo ciekawymi pobocznymi postaciami od których nie można oderwać oczu jest grupa kobiet z wioski północnokoreańskiej, gdzie trafia Se - ri. Nie sposób nie polubić wszystkich bohaterów tej dramy :) Często się śmiałam podczas oglądania tego serialu i bardzo przyjemnie spędziłam przy nim czas. 
Jeśli chcecie poznać nieco życie codzienne w obydwu Koreach, to jest to obecnie jedna z lepszych dram południowokoreańskich, która wam to umożliwia. Polecam! 











Wybrane zdjęcia z kdramy "Crash Landing on You" pochodzą z Google Image 

Komentarze

  1. Christmas jako Walentynki nie wpadłabym na to! :-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy te korańskie seriale tylko na netflixie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myslę, że nie tylko, chociaż ja ogłądam tylko na Netflixie 😃

      Usuń
  3. Co to za dziwna nazwa KEURISEUMASEU? 😂

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiedziałam, że w Chinatown jest Christmas 😂

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie fajne takie swieta mozna isc na randke 🤣

    OdpowiedzUsuń
  6. Wymarzone święta bez upierdliwej rodziny i stania w kuchni 🤪

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas już świątecznie, bo choinke i dekoracje mamy od poczatku grudnia 🎅🏻🎄

    OdpowiedzUsuń
  8. Na to bym nie wpadla, ze swieta to moze byc okazja na romantyczne spotkanie 😅

    OdpowiedzUsuń
  9. Korea to chyba wogóle nie jest jakoś mocno religijny kraj?

    OdpowiedzUsuń
  10. 나는이 연재물을 좋아한다 😍

    OdpowiedzUsuń
  11. Az sobie zobacze ten serial 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie się bardzo podobał koreański serial Cesarzowa Ki 😍

    OdpowiedzUsuń
  13. നിങ്ങൾക്ക് ബർമിംഗ്ഹാമിൽ നല്ല സ്ഥലങ്ങളുണ്ട്

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. അതെ, ഇത് വളരെ നല്ല നഗരമാണ് 😊

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty