W Ogrodzie 🌺🌸🍃🌱










Ogrody angielskie przypominają parki krajobrazowe. W Anglii ogrody są wzorowane na naturze. W klasycznym ogrodzie angielskim ceni się asymetryczność, bujność i dzikość porastających roślin. Angielski romantyzm w literaturze wykorzystał krajobraz jako tło w wierszach i powieściach. W czasach Jane Austen namiętnie udawało się na przechadzki, a ogród angielski  ze swoimi wąskimi, zacisznymi ścieżkami nadawał się do tego idealnie. Mnie najbardziej podobają się w angielskich ogrodach rośliny i kwiaty, których kilka przedstawiłam wam na zdjęciach :) 
Angielskie ogrody zawsze kojarzą mi się z pisarką Jane Austen. Czytając jej powieści i zachwycając się wykreowaną przez nią rzeczywistością trudno pozbyć się wrażenia, że jej pióro, mimo upływu lat, jakoś się nie starzeje. Jane Austen w swoich powieściach stawia na klimat XIX wiecznej Anglii, przedstawiając skrupulatnie ówczesne realia i niezwykle ciekawe portety bohaterów - szczególnie kobiet. Najbardziej ciekawymi postaciami w "Rozważnej i romantycznej" są właśnie kobiety. Poczynając od dwóch głównych bohaterek, których charaktery zostają podkreślone przez silny kontrast, a kończąc zupełnie na pobocznych kobiecych postaciach. "Rozważna i romantyczna" zachwyca mnie od lat ponieważ mimo romantyzmu, nie brak w niej również autentyczności. Podobnie jak w dzisiejszych czasach autorka nie oszukuje nas, że miłość między małżonkami to rzecz oczywista, wręcz przeciwnie - ukazuję, że (podobnie jak dziś) stanowiła ona przywilej, na który nie każdy mógł sobie pozwolić. 
Powieści Jane Austen się nie starzeją. Obecnie nikt już tak pięknie nie potrafi słowami zobrazować kobiet i chyba nikt nie stworzył już powieści o miłości, która przemówiła do tak wielu pokoleń czytelników. Jest to ten typ książki, który czytany nawet wiele razy jest w stanie zachwycić :) 






Oenothera biennis (Common Evening Primrose)


Miss Violet Butterfly Bush




Garden phlox


Campanula Bellflowers


Hemerocallis 'Stella de Oro'


Caltha palustris 'Yellow Marsh Marigold 


Jerusalem Sage (Phlomis Fruticosa)


Lavendula angustifolia Hidcote






Lavendula angustifolia 'Royal Purple'






Arabsko - angielskie popołudnie :)


:)

Komentarze

  1. Mnie też się kojarzy Anglia z Jane Austen :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Byliście w domu Jane Austen w Chatwon?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie, ale jest to jedno z moich marzeń ❤️ Myślałam, że w tym roku wybierzemy się z mamą same w czasie wakacji, ale koronawirus pokrzyżował nam plany! 😞🦠

      Usuń
  3. Masha'Allah piękne zdjęcia <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam już parę razy, kocham "Rozważną i romantyczną" po prostu. W ogóle wszystko co Jane wielbię :-D

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię od czasu do czasu sięgnąć po klasykę :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. film widzialam kilka razy i bardzo mi sie podobal. Chetnie przeczytam ksiazke :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się najbardziej podoba ekranizacja „Rozważnej i romantycznej” z 1997 roku w reżyserii Ang’a Lee 🤩

      Usuń
  8. Moją ulubioną książką Jane jest "Duma i uprzedzenie" <3

    OdpowiedzUsuń
  9. നല്ല പൂക്കൾ, ചിലത് നമുക്ക് കേരളത്തിൽ ഉണ്ട് ☺️

    OdpowiedzUsuń
  10. Całe liceum czytałam książki Austen ❤️

    OdpowiedzUsuń
  11. Masha'Allah kocham lawende 💜

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie mi zakwitła w donicach, masha Allah co za zapach! 😍💜

      Usuń
  12. വളരെ നല്ല ഫോട്ടോകൾ 😍

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie sie najlepiej czytalo Mansfield Park 😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię, ale nie jak „Rozważną i romantyczną” czy „Dumę i uprzedzenie” 😉

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty