Hill Hook Nature Reserve & "Where the Crawdads Sing" 🌳🌱🍃🌿🦞🦞🦞








Hill Hook Local Nature Reserve został utworzony w 2003 roku w Sutton Coldfield. W rezerwacie znajdziemy ruiny XVII - wiecznego młyna. Rezerwat położony jest jedną milę od Sutton Parku. W obecnym czasie to idealne miejsce bez tłumów ludzi, gdzie wypoczniemy na łonie natury. Spacery to nasza ulubiona forma spędzania wolnego czasu. Częste i regularne przebywanie na świeżym powietrzu jest konieczne dla zachowania zdrowia psychicznego - kto ma dzieci, ten wie, że zbyt długie przebywanie w czterech ścianach owocuje wieloma szalonymi pomysłami, które nawet najbardziej spokojnego rodzica (do których się nie zaliczam) potrafią porządnie wyprowadzić z równowagi :P Ruch na świeżym powietrzu jest więc nam wszystkim niezbędny, a dodatkowo to świetna okazja do czytania książek! (in szaa Allah). 
Jak już jesteśmy przy czytaniu książek to chciałabym wam polecić powieść Delii Owens "Gdzie śpiewają raki", którą mogę okeślić jednym słowem: doskonała! To jedna z najlepszych powieści, jakie w ostatnim czasie czytałam. "Gdzie śpiewają raki" to urzekająca powieść obyczajowa z wątkiem kryminalnym. Historia o samotności, dorastaniu, dojrzewaniu, miłości, namiętności, o zaufaniu do ludzi. W książce znajdziemy także piękne opisy przyrody, bardzo ciekawe przedstawienie ludzkiej natury i całą masę emocji. W kilku słowach przytoczę wam zarys fabuły - przenosimy się w lata 50 i 60. XX wieku na wybrzeża Karoliny Południowej gdzie poznajemy główną bohaterkę Kay Clark mieszkającą wraz z rodziną na bagnach. W krótkim czasie z domu ucieka matka i starsze rodzeństwo (w tym ukochany brat Key). W domu pozostaje tylko ojciec - wojenny weteran i alkoholik, który po kilku latach również opuszcza dziewczynkę. Nasza bohaterka zostaje odrzucona przez lokalną społeczność i sama musi zadbać o siebie. Bliska jej jest tylko natura z którą żyje w trwałej symbiozie. Moimi ulubionymi fragmentami książki są zdecydowanie opisy przyrody, niezwykle plastyczne i realistyczne. Już od pierwszych stron nie mogłam oderwać się od tej książki. Jest to lektura, której czytanie sprawia ogromną przyjemność. Jest to powieść przy której można odpocząć i na chwilę oderwać się od codzienności. 
"Gdzie śpiewają raki" jest także o tym, jak dzieciństwo kształtuje każdego z nas, o naszych uprzedzeniach, podziałach rasowych i społecznych. Książka wyjątkowa, którą trzeba przeczytać :) 































































Wiadomo co się pije w indyjskiej rodzinie czytając książki :P


:)


Piękne zdjęcia wczoraj dostałam <3 Kolorowe podwórka na Nadodrzu w moim Wrocławiu 


<3

Komentarze

  1. Rewelacyjna powiesc, trzymajaca w napiechiu, przeczytana w jeden weekend. Mialam tylko angielska wersje, wiec byl to maly wyczyn, gdyz napisana jest dosc old-fashion jezykiem, ale moze dzieki temu wydala mi sie jeszcze bardzij autentyczna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też czytałam tylko angielską wersję, bo oryginał jest zawsze lepszy od tłumaczenia 😉

      Usuń
  2. Przepiękna, smutna oraz wzruszająca historia. Nie mogłam się od niej oderwać, przeczytałam ja w jeden dzień <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy 3 dzieci przeczytanie zajęło mi kilka dni, ale też nie mogłam się oderwać od tej książki! 🤭

      Usuń
  3. Masha'Allah piękna przyroda i ciekawa recenzja <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Nie zawsze, ale często zakładam dupattę do salwar kameez 😊🥻🥻🥻

      Usuń
  5. Przyjemna ksiązka na wieczor z herbata :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna zielona Anglia mashaAllah

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka ty indyjska w tym salwar kameez :-D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo wciągająca fabuła. Wartka akcja, czyli wszystko co zajmująca książka mieć powinna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że za jakiś czas przeczytam ją jeszcze raz in szaa Allah 🤓📖📚

      Usuń
  9. Świetna książka, można odpłynąć :-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna książka na wakacje! 😎☀️🌳🌿📖📚

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Też nam się bardzo podobała taka trochę dzika przyroda 😜🌳🌿🍃☘️

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Kiedyś też nie lubiłam, a teraz uwielbiam! 😋☕️

      Usuń
  12. അത് എത്ര മനോഹരമാണ് 😍

    OdpowiedzUsuń
  13. zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki insha'Allah 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Mam nadzieję, że Ci się spodoba (in szaa Allah) 😊📖📚🦞

      Usuń
  14. എനിക്ക് ഹോർലിക്സ് ഇഷ്ടമാണ് 😂

    OdpowiedzUsuń
  15. Wiele bardzo dobrych opinii czytałam o tej książce, skoro Ty je potwierdzasz, to muszę koniecznie ją przeczytać 😊

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo mi się podoba twój salwar kameez, gdzie go kupiłaś? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. As salam aleikum, witam na blogu! 😊 Salwar kameez kupiłam w moim ulubionym indyjskim sklepie online - https://www.rupalionline.com/

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty