Przedwiosenne Bonsai (분재)







Bonsai to nic innego jak wychodowane z pasją i zaangażowaniem miniaturowe drzewko. Tymi drzewkami zainteresował mnie mąż, który takowe pielęgnował mieszkając w Seoul'u. W naszym Ogrodzie Botanicznym uprawiane są buki pospolite, olsza czarna i świerk. Za każdym razem jestem zachwycona ich widokiem niezależnie od pory roku. Sztuka hodowania bonsai wiąże się z nadawaniem im odpowiedniego kształtu, wydobywając piękno jego budowy. Wygląd musi ze sobą harmonizować, dlatego gałązki i liście muszą być specjalnie przycinane, a nie odrywane ręcznie. Dla wszystkich fanów bonsai ich zimowy widok bez liści i kwiatów będzie nie lada gratką :) Widać, że pracownicy Ogrodu Botanicznego włożyli kilkuletni trud w opiekę nad bonsai, ale rezultaty ogromnie cieszą oczy zwiedzających. W pielęgnację drzewek oprócz wiedzy została włożona energia i serce (masha Allah). Prawdziwe bonsai są kształtowane z pasją i w zgodzie z harmonią. Wpis o wiosennych bonsai możecie zobaczyć Tu.








































































Przyroda budzi się do życia po zimowym letargu. Zwiastuny wiosny możemy zobaczyć w naszym Ogrodzie Botanicznym. Pojawiają się pierwsze wiosenne kwiaty, kwitną pierwsze krzewy - jednym słowem wiosna zbliża się wielkimi krokami. Na dobre już rozkwitły krokusy i żonkile. Możemy zobaczyć, że pąki niektórych roślin, krzewów i drzew, są już prawie gotowe, żeby zacząć się otwierać. Bez wątpienia Pani Wiosna jest już za rogiem, zatem szykujemy się i my, aby ją odpowiednio powitać :) Mam nadzieję, że koronawirus nie popsuje nam tych planów! (in szaa Allah). 















































Żel antybakteryjny na wagę złota! Od kilku tygodni obowiązkowa rzecz w torebce na każde wyjścia z domu :)








Nasza domowa orchidea <3

Komentarze

  1. Przepraszam mam nadzieję, że cię nie urażę tym pytaniem. Czy ty chorujesz na bielactwo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masha Allah masz dobre oko! Bielactwo mam od lat wielu i przestałam się przejmować 😉 Absolutnie mnie nie uraziło Twoje pytanie 😘

      Usuń
  2. മഷല്ല സുന്ദരി

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedys chyba nie mailas tych bialych plam przy oczach, albo nie zauwazylam :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam, pojawiły się po urodzeniu Małej S 😉

      Usuń
  4. Nie wiedzialam, że masz bielactwo :-O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka moja zwyczajna, niezywczajna przypadłość 😉

      Usuń
  5. Też mamy w domu orchidę, która jest moją ulubiona rośliną :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile to my jeszcze rzeczy o Tobie nie wiemy ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ba! Ocean albo nawet i dwa jest rzeczy, o których nikt o mnie nie wie! 😝

      Usuń
  7. Moja siostra już 55 lat żyje z bielactwem i ma się dobrze! :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak trzymać! Niech pan ją ode mnie pozdrowi 🤗

      Usuń
  8. Jesteś bardzo ciekawą osobą, ale to już pewnie wiesz :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba sie musze wybrac do ogrodu botanicznego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Idzie wiosna więc będzie jeszcze piękniej w Ogrodzie Botanicznym ❤️

      Usuń
  10. Bielactwo, bielatctwem, ale ty zmarszczek nie masz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha! Dobre światło było! 🤪

      Usuń
    2. Faktycznie nie masz zmarszczek pod oczami Masha’Allah 😊

      Usuń
    3. Kiran - przynajmniej na zdjęciu! 😉🙈😂

      Usuń
  11. U nas się nie da nosić żelu antybakteryjnego, bo wszystkie wykupione 🙄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Anglii żele antybakteryjne są wykupione praktycznie z każdego sklepu... 😷🦠

      Usuń
  12. beautiful photos 😍

    OdpowiedzUsuń
  13. 아름다운 사진

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty