Przyszła jesień do parku :)





Jesień, czyli moja ulubiona pora roku pokazuje już wszystkie swoje kolory (masha Allah). Bardzo lubię w tym czasie grabić liście. To syzyfowa praca, ale w XXI wieku miło odejść od nierealnego świata internetu i probić coś jak nasi przodkowie. Mając kilka odcisków na palcach i zapach palonych liści w chuście czujesz, że żyjesz! ;) 
Październik to dla mnie czas, kiedy kończę ze staniem w kuchni przy przetworach, ogród przygotowuje się na zimę... nadchodzi czas wyciszenia... Zaczynam rozkoszować się ciepłem swojego domu (nawet dosłownie włączając ogrzewanie), otulam go kocami w kratę, poduchami, wieczorem siadam wygodnie w salonie z kubkiem gorącej herbaty, pachnącej imbirem, pomarańczą, cynamonem i goździkami... Całą rodziną zajadamy się ulubioną zupą z dyni i szarlotką. Mam nadzieję, że w tym roku będziemy mieć piękną, ciepłą i złotą jesień (in szaa Allah). Nasze zeszłoroczne jesienne perypetie znajdziecie Tu.



Jesień i palma? A jednak! :)


Na myśl przychodzą wakacje...


:)


Bambus 


Cudowny, jesienny Cannon Hill Park


Kolorowo, słonecznie - Masha Allah! 


Cykl życia...


Spacer po jesiennym parku to doskonała forma relaksu i wyciszenia (alhamdulillah) 


Witaj jesień! 


Masha Allah jak fascynujące jest oglądanie jesiennych liści...


:)


Prezes stwierdził, że chyba ktoś pomalował listki lakierem :D


Uroczy widok z małego mostku w parku :)


:)


Trochę egzotyki...


Mała przekąska :)


Uwielbiam jesień za spacery w słoneczne dni...cieszą niezmiernie :)


Mamo chcesz kasztana? :)


Od dzieciństwa jesień mnie uspokaja jako pora przemijania. Brzmi to może absurdalnie, ale taka właśnie jestem :)


Radość z biegania wśród jesiennych liści...


Domek z bajki...


:)


Jakie to fajne uczucie, kiedy liście szeleszczą pod butami...(masha Allah)


W drodze do domu kupiłam jadalne kasztany :)


Dzika róża w naszym ogrodzie ma już owoce, więc nadszedł czas na zrobienie octu (in szaa Allah)



Jesienne zmiany koloru liści to najbardziej interesująca rzecz w tym czasie :) Zrobiłam z córkami małe warsztaty, skąd się biorą te wyjątkowe kolory. Pod koniec lata, gdy dzień staje się coraz krótszy zanika produkcja chlorofilu (zielonego barwnika). Chlorofil ulega rozkładowi i mamy dodatkowe składniki jak: karoten czy ksantofil. Karoten znajdziemy w marchewce, a ksantofil w dyni. Najbardziej efektowny jest jednak kolor czerwony, za którego powstanie odpowiadają pojawiające się tylko jesienią antocyjany. Moje córki zastanawiały się po co drzewa podejmują taki wysiłek zmiany kolorów, skoro liście i tak zaraz opadną? :D Zmiana koloru liści może być sposobem obrony przed szkodnikami. Być może czerwień liści daje znać owadom, że nie nadają sie one do jedzenia ;) Nie ma co ukrywać, że ta biochemia z fizjologią daje cudowne efekty podczas jesiennych spacerów (alhamdulillah).  



Mała S szukała w internecie informacji, dlaczego liście żółkną i czerwienieją :)


Kolorujemy i opisujemy jesienne liście :)


Kredka o wszystkich kolorach tęczy! :D


Little Lady i jej kolorowy liść 


Zrobiłam też z córkami jesienną dekorację do sypialni :) 


:)


Na podwieczorek upiekłam murzynka z kasztanami :)


:D

Komentarze

  1. Masha’Allah potrafisz niezwyczajnie pisac o zwyczajnych rzeczach ❤️

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię jesień za to, że mogę bezkarnie wyleżeć się na kanapie z książką albo serialem. Przecież jest jesień, kto mi zabroni 😂

    OdpowiedzUsuń
  3. Tez bardzo lubie jesien, najbardziej za te kolorowe liscie i piekne krajobrazy ❤️🍁🍄🍂🕸🐞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Subhana Allah, niesamowity czas! 😍🍁🍂🍁🍂

      Usuń
  4. Tak fajnie piszesz o jesieni, to moze faktycznie troche ja polubie 🤣

    OdpowiedzUsuń
  5. Zabierz od nas lato i daj nam troszke tej jesieni 🤩

    OdpowiedzUsuń
  6. Już od kilku tygodni wraz z żoną pijemy herbatę w dużych kubkach, więc to znak jesieni w naszym domostwie 😄

    OdpowiedzUsuń
  7. W Indiach takiej jesieni nie będzie 😜

    OdpowiedzUsuń
  8. Palma w Anglii :-O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać ma się dobrze i potrafi się zadomowić w każdym klimacie 😊

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty