Kobiety mają głos!
Jako muzułmanka bardzo często spotykam się z oskarżeniami o braku wyboru, zmuszaniu do noszenia „szmaty na głowie”. Dyskryminacji kobiety w islamie. Ostatnie wydarzenia w Polsce ukazały, że lada
moment najbardziej ograbione ze swoich praw będą wszystkie Polki bez względu na
wyznanie.
Rygorystyczna i zupełnie oderwana od
rzeczywistości nowa ustawa antyaborcyjna jest w swoich założeniach bardziej
restrykcyjna niż wielokrotnie wzywane na świecznik prawo szariatu. Czy to
możliwe, że „uciskane” muzułmanki już niedługo będą bardziej wolne od
wyzwolonych Polek, które mieszkają w jedynym z krajów Europy? Wszystko wygląda
na to, że to co miało być opresją stanie się wolnością...
Jeden z punktów nowej ustawy przewiduje brak
możliwości wykonania aborcji po gwałcie. W prawie szariatu kobieta zgwałcona
nie jest winna temu co ją spotkało – „ (...) z wyjątkiem tego, kto został zmuszony,
lecz serce jego jest spokojne w wierze (...)” Qur’an (16:106). Kobiety,
które doświadczyły tak trudnego testu, będą miały za cierpliwość i wiarę ogromne wynagrodzenie (in szaa Allah).
Muzułmanka, która została zgwałcona ma pełne prawo do usunięcia ciąży i jest
to zalecane już od piewszych jej dni. Allah (SWT) ułatwił kobietom coś, co
mogłoby być ponad ich siły (alhamdulillah).
Nic nie stoi na przeszkodzie zachowania ciąży, jeśli kobieta jest w stanie
psychicznie temu podołać. Znając siebie nie potrafiłabym usunąć ciąży nawet
powstałej w tak dramatycznych okolicznościach. Uznałabym to za test i próbę (jedną z najtrudnieszych w życiu). Wiem że mogłabym kochać dziecko bez względu na okoliczności jego poczęcia. Jednak nie każda kobieta musi się na taką sytuację zgadzać i w prawie boskim może LEGALNIE taką ciąże usunąć.... (fatwa na
ten temat Tu).
Ciężkie deformacje płodu, które doprowadzą do
śmierci dziecka zaraz po narodzinach są również wskazaniem do przeprowadzenia
dozwolonej (lecz nie zalecanej) aborcji w pierwszych 40 dniach ciąży (fatwa Tu). Nie można dokonać
aborcji na płodzie, który ma powyżej 4 miesięcy (źródło Tu). Jeśli kobieta i
lekarza dopuszczą się po tym czasie aborcji zmuszeni będą zapłacic diyah
(daninę krwi), o której informację znajdziecie Tu. W tym przypadku są jednak zdania
podzielone - lekarze powinni taką ciąże
zakończyć, czy lepiej zostawić to do rozstrzygnięcia przez Boga. Z całą
pewnością przerwanie ciąży dozwolne jest w sytuacji zagrożenia życia matki. (fatwa Tu). Wady wrodzone, które umożliwiają dziecku przeżycie nie są wskazaniem do
terminacji ciąży. Kalectwo, czy niepełnosprawność są rownież testami od Allaha (SWT) i człowiek nie może tutaj „zabawiać się w Pana Boga”.
W islamie
mamy pełne poparcie dla leczenie bezpłodności. Metoda in - vitro jest
dopuszczalna pod warunkiem użycia materiału genetycznego od żony i męża. Nie
można wykorzytać komórek jajowych, czy plemników dawców. Jest to zalecana
metoda lecznia niepłodności dla malżeństw, które bardzo długo starają się o
dziecko (fatwa Tu).
Teraz bardzo łatwo można sobie odpowiedzieć
na pytanie, gdzie prawa kobiet są tak naprawdę dobrze chronione...
Ma sha Allah bardzo dobrze napisane Siostro
OdpowiedzUsuńBaraka Allahu feeki za miłe słowa :)
UsuńNapisane na medal. Popieram w 100%
OdpowiedzUsuńDziękuję! :)
UsuńKsiazke pisz!
OdpowiedzUsuńA zajmiesz się wydaniem? :P
OdpowiedzUsuń