Niqāb






Od dłuższego czasu zastanawiałam się czy poruszyć na blogu temat niqabu. Nie mogę wypowiadać się o nim jako osoba nosząca go na stałe, ale mam swoje przemyślenia w tym temacie, którymi chętnie się z Wami podzielę (in szaa Allah). 
W islamie mamy dwie najmocniejsze opinie dotyczące niqabu, że jest obowiązkowy lub nieobowiązkowy, ale zalecany. Od czasu zamieszkania w Anglii niqab towarzyszy mi z różną częstotliwością. Jestem raz bliżej, raz dalej od niego, jednak nigdy nie mogę być na niego obojętna (alhamdulillah). 
W Birmingham noszenie niqabu nie stanowi żadnego problemu, codziennie na ulicach, w szkole i przedszkolu spotykam muzułmanki w niqabah (masha Allah). Niqab zakładamy żeby znaleźć zadowolenie u Allaha (SWT) i otrzymać od Niego za to wynagrodzenie (in szaa Allah). Kiedy zakładam niqab staję się w pewien sposób niewidzialna. Mam ogromną swobodę w poruszaniu się po ulicach w mojej muzułmańskiej dzielnicy. W tym momencie jestem zupełnie anonimowa, co często daje mi ogromny komfort psychiczny. Jako introwertyk cieszę się z tej niewidzialności. 









Kiedy nasza twarz jest ukryta ludzie w naszym otoczeniu znają nas tylko z zachowania, wypowiadanych słów i osobowości. Zauważyłam, że kiedy zakładam niqab moi rozmówcy bardziej skupiają się i słuchają tego, co mam im do powiedzenia. Nie widząc mojej twarzy muszą włożyć więcej wysiłku w zrozumieniu rzeczy, które chce im przekazać. Niqab to chyba najdoskonalsza rzecz, dzięki której nie możemy być postrzegane przez pryzmat naszej fizyczności i atrakcyjności. 
Niqab pozwala ukrywać emocje. Mając niqab nikt nie zgadnie, czy jestem niespokojna, przestraszona czy zdezorientowana. No chyba, że potrafi czytać w myślach! :) Tylko moje dzieci potrafią zrozumieć moje niewidzialne miny. Doskonale poznają po oczach kiedy się uśmiecham! (masha Allah). 
W dzisiejszym świecie oczekuję się, że kobiety będą wyglądać w określony sposób: szczupła budowa ciała, długie i gęste włosy, duże oczy, pełne usta - lista jest długa. To smutne, że wszystkie kobiety są mierzone taką samą definicją piękna! Niqab daje wyzwolenie z tych wszystkich powierzchownych oczekiwań narzuconych moje płci (alhamdulillah). 
Mam nadzieję, że moja droga z niqabem będzię w dlaszym ciągu się rozwijać (in szaa Allah) :) 




Zdjęcie zrobione przez Małą S w Goldens Supermarket

Komentarze

  1. Masha’Allah pierwszy raz widze kolorowy niqab 🤩 Bardzo mi sie tez podobaja okulary 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barak Allahu feeki ❤️ Jakoś mi nie podrodze z czarnym - uwielbiam kolorowe niqaby 🙈 Oprawki w stylu „cat - eye” na lata 50 - te XX wieku doskonale ukrywają moje nieregulowane brwi! 🙈🤣

      Usuń
  2. Masha Allah piekny kolor niqabu <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Szanuję, ale jestem na nie zakrywaniu twarzy przez muzułmanki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma prawo do swojego zdania, które również szanuję 😊

      Usuń
  4. Jak dla mnie siostry w niqabah sie wyrozniaja i zwracaja uwage, ale to pewnie zalezy tez od miasta w UK. Jesli u was jest jak w Bradford to smialo mozna smigac w niqabie :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W brytyjskiej stolicy Pakistanu niqab nie zwraca uwagi (alhamdulillah)

      Usuń
  5. Pasowalabys do nas <3 Nie masz przypadkiem troche krwi pakistanskiej? :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak tobie sie podona to nos, wazne zeby inni nie mieli z tym problemu inshaAllah

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, najważniejsze to mieć możliwość wyboru 😊

      Usuń
  7. മഷല്ലാ നികാബ് ധരിക്കണോ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. എല്ലായ്പ്പോഴും ഇല്ല 😉

      Usuń
  8. Masha’Allah piekny jilbab i niqab, gdzie kupilas? ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barak Allahu feeki 💜 Jilbab i niqab zakupione Muslim Boutiques 😊

      Usuń
  9. Mnie niqab nie przekonuje, ale fajnie w tym kolorze wygladasz ❤️ Masha’Allah

    OdpowiedzUsuń
  10. W rodzinie meza prawie wszystkie kobiety nosza niqab i fakt poznaje po oczach kiedy sie usmiechaja 🤪

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masha Allah, jakie to niesamowite, że uśmiech poznaje się po oczach! 😊👁

      Usuń
  11. Masha Allah 😍

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy w czyms takim da sie wogole oddychac? Zawsze mnie to zastanawia 🤔

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez problemu, materiał jest bardzo cieniutki! 😊

      Usuń
  13. fajne okulary 🤓

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty